Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Worstelt u als retailer ook zo met uw personeelsbeleid ? Mensen vinden, houden, en vooral motiveren, lijkt het moeilijkste wat er is. Maar is dat ook effectief zo ? Wat is het geheim van de winkeliers die er wél in slagen het beste uit hun medewerkers te halen en daardoor te excelleren in kwaliteit en klantvriendelijkheid ? In deze retailpocket gaan we samen met u op zoek naar de antwoorden. We helpen u heel concreet uw eigen personeelsbeleid naar een hoger niveau te tillen, zodat ook uw medewerkers met meer enthousiasme en inzet op de winkelvloer staan.In deel 1 inspireren we u met enkele boeiende ideeën over personeelsbeleid van gerenommeerde management-experts als Thomas Peters. Nee, geen hoogdravende theorieën, maar heel praktische, onmiddellijk bruikbare 'kapstokken' om uw personeelsbeleid aan op te hangen.In deel 2 vertelt retailer Tony Mertens u heel openhartig hoe hij die 'kapstokken' met succes gebruikt in zijn eigen bedrijf. Lees het boeiende verhaal van zijn open bedrijfscultuur, waarbij elke medewerker, van de magazijnier tot de winkelmanager, wordt erkend als 'expert' binnen zijn eigen vakgebied, met een eigen speelveld en verantwoordelijkheden.In deel 3 is het helemaal aan u. U vindt er niet alleen praktische tips en checklists, maar ook handige documenten waarmee u uw eigen personeelsbeleid kan bijkleuren, met meer gemotiveerde en beter presterende medewerkers tot gevolg. U vindt alle modeldocumenten tevens op de cd-rom bij dit boek, van waar u ze zo vaak kan afdrukken en aanpassen als u wil.Bron : http://www.uitgeverijminerva.be
Personeelsbeleid ; KMO's --- Retail --- Distributie --- Detailhandel --- Personeelsmanagement --- Motivatie --- Medewerkerstevredenheid --- Employer branding --- Personeelsbeleid ; KMO's
Choose an application
Entreprises --- Ondernemingen --- Périodiques --- Tijdschriften --- C5 --- middenstand --- 334.7 --- Bedrijfsmanagement --- KMO's --- Ondernemen --- Sociaal beleid --- Sociaal werk --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Periodicals
Choose an application
Het bedrijfsleven is complex, zeker voor beginnende professionals. Wie zelfstandige wil worden moet door een juridisch hindernissenparcours; jonge werknemers komen terecht in een wereld vol nieuwe rechten en plichten.Durven ondernemen bereidt studenten en jonge professionals voor op deze uitdagingen. Dit handboek maakt hen vertrouwd met een waaier aan economische en juridische termen en ideeën uit de bedrijfswereld. De auteurs bekijken deze termen vanuit een praktisch perspectief. Zo bespreken ze bijvoorbeeld welke impact wettelijke en economische voorwaarden hebben op het starten van een bedrijf en het personeelsbeleid van een onderneming. Omdat dit boek sterk gericht is op de bedrijfskundige praktijk blijft het vlot leesbaar, ook voor lezers met een minimale economische en juridische achtergrond. Het resultaat is een verhelderend overzicht van alle theoretische en praktische zaken die jonge ondernemers (in spe) moeten weten.
ondernemers --- KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) --- ondernemen --- zelfstandigen --- ondernemingsplan --- personeelsmanagement --- Business policy --- bedrijfsbeleid --- Ondernemen --- Ondernemerschap --- 650 --- 650.012 --- 658.11
Choose an application
Een strategie formuleren die een duurzaam concurrentievoordeel oplevert is één ding. We weten echter allemaal dat veel goed geformuleerde strategieën bij de uitvoering toch mislukken. Maar het is niet omdat iets moeilijk is, dat het ook onmogelijk is. Dit boek vertrekt van het paradigma ?Understand, Choose, Commit and Inspire?. Het is bedoeld om het begrip strategie dichter bij de mensen in de organisatie te brengen. Medewerkers op alle niveaus moeten een grotere rol kunnen spelen en betrokken worden, zodat de organisatie op lange termijn succesvol blijft.https://www.standaardboekhandel.be/p/meesterschap-in-strategie-9789464015287
Management --- Strategie --- Strategisch marketingmanagement --- Strategievorming --- Betrokkenheid --- Duurzaamheid --- Visie --- Managementmodel --- Praktijkvoorbeeld --- Business policy --- onderwijs --- KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) --- strategisch beleid
Choose an application
Operationele verkoop is een authentiek verkoophandboek over business-to-businessverkoop en prospectie. Het is bedoeld voor studenten verkoop en marketing, beginnende en ervaren verkopers en salesmanagers. Hoofdstuk 1 : Verkopen, een vak apart. Hoofdstuk 2 : Adresmanagement. Hoofdstuk 3 : Suspectmanagement. Hoofdstuk 4 : Prospectmanagement. Hoofdstuk 5 : Klantenmanagement.
businessplanning --- verkooptechniek --- verkoopstrategie --- verkopen --- 369.3 --- klachtenafhandeling --- Klantenmanagement --- Verkoopstechnieken --- verkoopkunde, vertegenwoordigers --- Koop en verkoop --- KMO's --- Koop en verkoop. --- KMO's. --- ICT --- Marketing. --- klantenmanagement --- verkoopkunde --- 658.84 --- marketing --- verkoop --- 658.81 --- management --- Verkoop --- Verkopen --- 658.8 --- Verkooptechnieken --- SLO HHA --- Handelskanalen. Verschillende verkoopsystemen. Verkoopmethoden --- Marketing --- Sales --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- verkooporganisatie --- prospectie --- PXL-Business 2015
Choose an application
Maar liefst acht op de tien bedrijven in ons land zijn familiebedrijven. Samen zorgen ze voor de helft van de werkgelegenheid. Het mag dus gezegd: familiebedrijven vormen met recht en reden de basis van onze economie. Het zijn niet zomaar bedrijven. Vaak worden ze zeer oud en overleven ze hun bedrijfsleiders. Daarvoor moeten ze natuurlijk overgedragen worden. Dat kan binnen de familie gebeuren, of via een verkoop van aandelen aan andere families. Of de eigendom en leiding van het familiebedrijf kunnen van elkaar worden losgekoppeld door een externe bedrijfsleider aan te duiden. Jouw familiebedrijf overdragen doe je niet zomaar: het is voor jou als bedrijfsleider een complexe oefening die tot tien jaar voorbereiding en discrete werking met professionele begeleiding vraagt. Wanneer en hoe begin je eraan? Wie neem je erin mee? En waarmee moet je allemaal rekening houden? Dit boek laat je zien hoe je als bedrijfsleider de overdracht van je familiebedrijf tot jouw meesterwerk kunt maken. Je ontdekt hoe je de overdracht discreet en professioneel kunt voorbereiden en de uitrol stijlvol en als vanzelfsprekend kunt doen verlopen. Zo inspireer je je familie, je bedrijf en je sector. Bron: www.acco.be
Organisatieleer --- Ondernemingen : overnames --- Familiebedrijven --- Bedrijfseconomie --- 334.7 --- Onderneming --- Opvolging --- Bedrijfsovername --- Familiebedrijf --- Bedrijfsmanagement --- Advies --- Company law. Associations --- Organization theory --- Firms and enterprises --- bedrijfsorganisatie --- overnames (economie) --- familiebedrijven --- KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) --- bedrijfsbeleid --- strategisch beleid --- Belgium
Choose an application
Deze praktische handleiding voor het implementeren van deugdelijk en resultaatgericht beleid in KMO's, wil niet nog maar eens een nieuwe managementmethode ontwikkelen. Clement Claesen vertrekt van de essentie van het bedrijfsbeleid en reikt eenvoudige technieken aan die in het bereik van elke ondernemer liggen. Hij schreef dit boek vanuit zijn praktijkervaring, wars van het gebruikelijke managementjargon. De publicatie van de code Buysse in 2005 en de herziening ervan in 2009 legden de grondslag voor deugdelijk bestuur in niet-beursgenoteerde bedrijven. Transparantie van het bedrijfsbeleid en een adequate bestuursstructuur worden daarbij als basisvoorwaarden vooropgesteld. Deze principes van behoorlijk bestuur worden in de meerderheid van de KMO's wel onderschreven. Helaas laat de toepassing ervan vaak op zich wachten. (Bron: www.business-economics.be)
Business policy --- KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) --- bedrijfsbeleid --- PHL-Business 12 --- ondernemen --- kwaliteitsverbetering --- 658 --- Corporate governance (deugdelijk bestuur) --- Management accounting --- KMO en familiebedrijven --- management --- ondernemingsbeleid --- 650.012 --- Bedrijfsbeleid --- Management --- Marketing --- Ondernemen --- 366.4 --- ondernemerschap --- E100179.jpg --- KMO's --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- politique de l'entreprise --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- Organisatiemanagement --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Bedrijfsmanagement --- KMO
Choose an application
In this report internationalization of SMEs is approached as an essential part of a firm's strategy wich highlights the importance of integrating the internationalization strategy in the overall strategy of the firm and discusses existing theories of SME internationalization ; the report explores also the link between internationalization and firm performance, presents international and Belgian data on SME internationalization and concludes with some policy recommendations Kleine en middelgrote ondernemingen worden steeds meer geconfronteerd met internationale concurrentie, en worden gedwongen om een rol te spelen in internationale markten.
FDC. --- Flanders DC. --- internationale economie --- KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) --- ondernemen --- International economic relations --- Business policy --- globalisering --- 339.9 --- 658.01 --- KMO --- internationalisering --- 658.21 --- KMO kleine en middelgrote ondernemingen --- Globalisering (Anti-globalisering) --- KMO en familiebedrijven --- internationale handel --- 360.6 --- Economie : globalisering --- KMO's --- internationalisatie --- Internationale economische betrekkingen --- Bedrijfsbeleid --- Situering. Ligging. Locatie. Vestiging elders. Verhuizing --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 08 --- onderzoeksrapporten --- Internationalisering --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- Management --- Internationaal management
Choose an application
Entreprises --- Ondernemingen --- E090166.jpg --- Management KMO's --- 658.114.1 --- <94/08 --- #ECO:03.11:industrie en onderneming KMO --- 360.9 --- afzetmarkt --- KMO --- 658 --- 658.11 --- C3 --- 65.01 --- beleid --- overheid --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- Kinds and forms of enterprise --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Kunst en cultuur --- Firms and enterprises --- KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) --- bedrijfsbeleid --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat
Choose an application
Een strategieplan is geen doel op zich, maar een nuttig beleidsinstrument dat je helpt om ernstig na te denken over de toekomst en duidelijke strategiekeuzes te maken. Het dwingt je om aan te geven wat echt belangrijk is, en wat niet. Het creëert focus binnen de organisatie. Tijd, geld en middelen worden beter besteed. Je neemt je lot in eigen handen en verhoogt de kans op slagen.De hamvraag is dus: 'Hoe ontwikkel je een strategieplan ?' We reiken je in dit boek een eenvoudige strategieoefening aan, ontwikkeld op maat en met de hulp van kmo-ondernemers.Concreet bieden we :- een overzichtelijk 1-pagina-strategieplan- een 10-stappen-strategieontwikkelingsproces dat haalbaar is voor elke ondernemerHeb je gezonde ambitie, en wil je er echt voor gaan ? Dan kan de 1-pagina-strategieoefening het pad effenen naar een succesvolle toekomst.Bron : http://www.business-economics.be
strategisch beleid --- Planning (firm) --- marketingstrategie --- KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) --- 332.012 --- 65.012.4 --- KMO kleine en middelgrote ondernemingen --- strategisch management --- Management strategie success kmo --- Strategisch management --- KMO's : management --- strategisch manegement --- 65.012 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- regionale economie: soorten, vormen, structuren, KMO --- Small business --- Management --- Bedrijfsbeleid --- Planning in het bedrijf --- Organisatieleer --- innovatiemanagement --- organisatiemanagement --- veranderingsmanagement --- ondernemen --- Business policy --- Organization theory --- Strategievorming --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- 005.52 --- KMO --- Kostenbeheersing
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|