Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Winkelpersoneel vinden, houden en motiveren : zo maakt u het onderscheid met uw personeelsbeleid
Author:
ISBN: 9789491463044 Year: 2012 Volume: *1 Publisher: Brussel Minerva

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Worstelt u als retailer ook zo met uw personeelsbeleid ? Mensen vinden, houden, en vooral motiveren, lijkt het moeilijkste wat er is. Maar is dat ook effectief zo ? Wat is het geheim van de winkeliers die er wél in slagen het beste uit hun medewerkers te halen en daardoor te excelleren in kwaliteit en klantvriendelijkheid ? In deze retailpocket gaan we samen met u op zoek naar de antwoorden. We helpen u heel concreet uw eigen personeelsbeleid naar een hoger niveau te tillen, zodat ook uw medewerkers met meer enthousiasme en inzet op de winkelvloer staan.In deel 1 inspireren we u met enkele boeiende ideeën over personeelsbeleid van gerenommeerde management-experts als Thomas Peters. Nee, geen hoogdravende theorieën, maar heel praktische, onmiddellijk bruikbare 'kapstokken' om uw personeelsbeleid aan op te hangen.In deel 2 vertelt retailer Tony Mertens u heel openhartig hoe hij die 'kapstokken' met succes gebruikt in zijn eigen bedrijf. Lees het boeiende verhaal van zijn open bedrijfscultuur, waarbij elke medewerker, van de magazijnier tot de winkelmanager, wordt erkend als 'expert' binnen zijn eigen vakgebied, met een eigen speelveld en verantwoordelijkheden.In deel 3 is het helemaal aan u. U vindt er niet alleen praktische tips en checklists, maar ook handige documenten waarmee u uw eigen personeelsbeleid kan bijkleuren, met meer gemotiveerde en beter presterende medewerkers tot gevolg. U vindt alle modeldocumenten tevens op de cd-rom bij dit boek, van waar u ze zo vaak kan afdrukken en aanpassen als u wil.Bron : http://www.uitgeverijminerva.be


Periodical
Vraag en antwoord KMO.
Author:
ISSN: 13727834 Year: 1989 Publisher: Mechelen Wolters Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Durven ondernemen
Authors: ---
ISBN: 9789401448659 Year: 2017 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het bedrijfsleven is complex, zeker voor beginnende professionals. Wie zelfstandige wil worden moet door een juridisch hindernissenparcours; jonge werknemers komen terecht in een wereld vol nieuwe rechten en plichten.Durven ondernemen bereidt studenten en jonge professionals voor op deze uitdagingen. Dit handboek maakt hen vertrouwd met een waaier aan economische en juridische termen en ideeën uit de bedrijfswereld. De auteurs bekijken deze termen vanuit een praktisch perspectief. Zo bespreken ze bijvoorbeeld welke impact wettelijke en economische voorwaarden hebben op het starten van een bedrijf en het personeelsbeleid van een onderneming. Omdat dit boek sterk gericht is op de bedrijfskundige praktijk blijft het vlot leesbaar, ook voor lezers met een minimale economische en juridische achtergrond. Het resultaat is een verhelderend overzicht van alle theoretische en praktische zaken die jonge ondernemers (in spe) moeten weten.


Book
Meesterschap in strategie : inspiratiegids voor ondernemers en managers
Author:
ISBN: 9789464015287 Year: 2021 Publisher: Pelckmans uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een strategie formuleren die een duurzaam concurrentievoordeel oplevert is één ding. We weten echter allemaal dat veel goed geformuleerde strategieën bij de uitvoering toch mislukken. Maar het is niet omdat iets moeilijk is, dat het ook onmogelijk is. Dit boek vertrekt van het paradigma ?Understand, Choose, Commit and Inspire?. Het is bedoeld om het begrip strategie dichter bij de mensen in de organisatie te brengen. Medewerkers op alle niveaus moeten een grotere rol kunnen spelen en betrokken worden, zodat de organisatie op lange termijn succesvol blijft.https://www.standaardboekhandel.be/p/meesterschap-in-strategie-9789464015287


Book
Operationele verkoop
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789045542508 Year: 2013 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Operationele verkoop is een authentiek verkoophandboek over business-to-businessverkoop en prospectie. Het is bedoeld voor studenten verkoop en marketing, beginnende en ervaren verkopers en salesmanagers. Hoofdstuk 1 : Verkopen, een vak apart. Hoofdstuk 2 : Adresmanagement. Hoofdstuk 3 : Suspectmanagement. Hoofdstuk 4 : Prospectmanagement. Hoofdstuk 5 : Klantenmanagement.


Book
Je familiebedrijf overdragen : praktijkverhalen en adviezen van een overnamebegeleider
Author:
ISBN: 9789463938945 Year: 2023 Publisher: Gent Owl Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Maar liefst acht op de tien bedrijven in ons land zijn familiebedrijven. Samen zorgen ze voor de helft van de werkgelegenheid. Het mag dus gezegd: familiebedrijven vormen met recht en reden de basis van onze economie. Het zijn niet zomaar bedrijven. Vaak worden ze zeer oud en overleven ze hun bedrijfsleiders. Daarvoor moeten ze natuurlijk overgedragen worden. Dat kan binnen de familie gebeuren, of via een verkoop van aandelen aan andere families. Of de eigendom en leiding van het familiebedrijf kunnen van elkaar worden losgekoppeld door een externe bedrijfsleider aan te duiden. Jouw familiebedrijf overdragen doe je niet zomaar: het is voor jou als bedrijfsleider een complexe oefening die tot tien jaar voorbereiding en discrete werking met professionele begeleiding vraagt. Wanneer en hoe begin je eraan? Wie neem je erin mee? En waarmee moet je allemaal rekening houden? Dit boek laat je zien hoe je als bedrijfsleider de overdracht van je familiebedrijf tot jouw meesterwerk kunt maken. Je ontdekt hoe je de overdracht discreet en professioneel kunt voorbereiden en de uitrol stijlvol en als vanzelfsprekend kunt doen verlopen. Zo inspireer je je familie, je bedrijf en je sector. Bron: www.acco.be


Book
Stop een turbo in uw zaak : een praktische handleiding voor het implementeren van deugdelijk en doelmatig beleid in een KMO
Author:
ISBN: 9789048605033 Year: 2010 Publisher: Brugge Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze praktische handleiding voor het implementeren van deugdelijk en resultaatgericht beleid in KMO's, wil niet nog maar eens een nieuwe managementmethode ontwikkelen. Clement Claesen vertrekt van de essentie van het bedrijfsbeleid en reikt eenvoudige technieken aan die in het bereik van elke ondernemer liggen. Hij schreef dit boek vanuit zijn praktijkervaring, wars van het gebruikelijke managementjargon. De publicatie van de code Buysse in 2005 en de herziening ervan in 2009 legden de grondslag voor deugdelijk bestuur in niet-beursgenoteerde bedrijven. Transparantie van het bedrijfsbeleid en een adequate bestuursstructuur worden daarbij als basisvoorwaarden vooropgesteld. Deze principes van behoorlijk bestuur worden in de meerderheid van de KMO's wel onderschreven. Helaas laat de toepassing ervan vaak op zich wachten. (Bron: www.business-economics.be)


Book
Internationalization of SME's
Authors: ---
ISBN: 9789078858157 Year: 2008 Publisher: Gent Vlerick Leuven Gent Management School

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this report internationalization of SMEs is approached as an essential part of a firm's strategy wich highlights the importance of integrating the internationalization strategy in the overall strategy of the firm and discusses existing theories of SME internationalization ; the report explores also the link between internationalization and firm performance, presents international and Belgian data on SME internationalization and concludes with some policy recommendations Kleine en middelgrote ondernemingen worden steeds meer geconfronteerd met internationale concurrentie, en worden gedwongen om een rol te spelen in internationale markten.


Book
Succes in je eigen zaak : een werkboek over het belang van informatie, inzicht, organisatie en actie in de KMO.
Authors: --- ---
ISBN: 9020914502 Year: 1987 Volume: vol 1 Publisher: Tielt Lannoo


Book
De 1-paginastrategie : een eenvoudige en doeltreffende strategieaanpak voor ondernemers van kleine en middelgrote ondernemingen met groeiambitie
Authors: --- ---
ISBN: 9789048613984 Year: 2012 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een strategieplan is geen doel op zich, maar een nuttig beleidsinstrument dat je helpt om ernstig na te denken over de toekomst en duidelijke strategiekeuzes te maken. Het dwingt je om aan te geven wat echt belangrijk is, en wat niet. Het creëert focus binnen de organisatie. Tijd, geld en middelen worden beter besteed. Je neemt je lot in eigen handen en verhoogt de kans op slagen.De hamvraag is dus: 'Hoe ontwikkel je een strategieplan ?' We reiken je in dit boek een eenvoudige strategieoefening aan, ontwikkeld op maat en met de hulp van kmo-ondernemers.Concreet bieden we :- een overzichtelijk 1-pagina-strategieplan- een 10-stappen-strategieontwikkelingsproces dat haalbaar is voor elke ondernemerHeb je gezonde ambitie, en wil je er echt voor gaan ? Dan kan de 1-pagina-strategieoefening het pad effenen naar een succesvolle toekomst.Bron : http://www.business-economics.be

Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by